Daglige forældresamarbejde

Det er meget vigtigt for personalet i Børnehuset Solsikken, at vi har en god kontakt til vores forældre. Det medvirker til øget trivsel blandt børn, forældre og personale.

I dagligdagen prioriterer vi tiden til dialog meget højt. Det er vigtigt for personalet at viderebringe små, gode og sjove bemærkninger, episoder eller oplevelser, som vi har oplevet i samvær med børnene i løbet af dagen.

Vi ønsker gennem godt forældre samarbejde, at skabe en god og tryg hverdag, der byder på udfordringer og oplevelser for store og små.

Det pædagogiske personale holder et møde med de nye forældre, før barnets start, med udgangspunkt i et samtaleskema vi har udarbejdet.
Ud fra dette tager det pædagogiske personale en snak om barnet der skal starte, forventninger til hinanden og vi gennemgår brug af børneintra.

Det pædagogiske personale fortæller, hvad personalet arbejder med, og at personalet forventer at forældrene bakker op om vores pædagogiske arbejde og at forældrene deltager aktivt i institutionens aktiviteter, så som forældremøder, sommerfest, julefest.

Et stærkt forældresamarbejde styrker barnets trivsel og læring.